کاردان سئو

یادگیری سئو - بک اند سئو

یادگیری سئو نکات مهم آموزشی و تخصصی سئو

آخرین بروزرسانی: 5 شهریور 1402 @ 1:14 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

سئو یک علم پولساز و مورد نیاز است. در دنیا دو علم وجود دارد. علم هایی که به آن ها نیاز داریم و علم هایی که به آن نیاز نداریم و حال آموزش سئو در اصفهان یکی از علم هایی است که 100% ما به آن ها نیاز داریم. در تصویر زیر این موضوع را گسترش داده ایم.کمی پایین تر در بخش اهمیت سئو توضیح می دهیم که چرا سئو مهم است اما در این بخش می خواهیم یادگیری سئو را شروع کنیم.

 

یادگیری سئو: سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده و به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. حالا این معنی لغوی سئو است و می خواهیم با هم بفهمیم سئو یعنی چه. فرض کنید که کلمه “قیمت گوشی A71” یا “دانلود سریال زخم کاری” یا “خرید پسته رفسنجان” را در گوگل سرچ می کنید. پس از چند لحظه گوگل به شما چند نتیجه می دهد.

در پایین هر صفحه نتایج گوگل یک ابزارک داریم که با کلیک بر روی صفحات بعد به صفحات بعدی یا قبلی منتقل می شویم که هر کدام 10 نتیجه را در برگرفته است.

 

صفحه بندی نتایج گوگل - بک اند سئو

اینکه چند صفحه نتیجه (که گفتیم هر کدامشان 10 لینک دارد) در گوگل باشد به کلمه ای که سرچ می کنیم بستگی دارد. مثلا اگر کلمه “خرید مبل” را سرچ کنید با صدها صفحه نتیجه مواجه می شوید اما اگر کلمه “خرید عسل کوهی در تهران” را سرچ کنید تنها با 4 صفحه نتیجه مواجه می شوید.

 

حتما تا به حال برایتان سوال یا مسئله ای به وجود آمده است که برای پیدا کردن آن به سرچ کردن در گوگل نیاز داشته باشید. برای مثال به دنبال خرید کفش ورزشی هستید و در باکس جستجوی گوگل تایپ می کنید، “کفش ورزشی” وقتی نتایج جستجو را می بینید با چه چیزی مواجه می شوید؟ چند سایت در صفحه اول قرار گرفته و چند سایت صفحه دوم. در صفحات بعدی هم سایت های دیگری قرار دارند.

به نظرتان چه عوماملی باعث می شود که یک سایت صفحه اول باشد، یک سایت صفحه دوم و سایتی دیگر در صفحه ای پایین تر؟ اینکه یک سایت در صفحه اول یا دوم و یا صفحات پایین تر قرار دارد همینطوری نیست. سایت هایی که در رتبه بالاتر قرار می گیرند، “سئو” شده اند.

سئو به انجام دادن مجموعه قوانینی و عواملی در سایت گفته می شود که توسط  گوگل ارائه شده است. گوگل از طریق اسناد و داکیومنت هایی به شما می گوید که باید چه قوانینی را رعایت کنید تا سایت شما سئو شود.

البته بخش بزرگ دیگری از کارهای سئو را خود گوگل علنا اعلام نمی کند و بر اساس تجربه سئوکاران حرفه ای به دست آمده اند. سئو در نتیجه افزایش بسیار زیاد صفحات وب و سوءاستفاده بعضی از وب مستران از نتایج جستجو به وجود آمده است و شامل قوانینی است که سایت های کاربرپسند و مطلوب را از سایت های اسپم و ناکارآمد جدا می کند. تمام سعی موتورهای جستجو بر این است که بهترین نتیجه را به کاربران ارائه دهد. در مقاله وب مستر کیست در مورد وبمستر و وظایف وبمستری صبحت کرده ایم.

الگوریتم های گوگل

همانطور که بیان شد الگوریتم های گوگل وظیفه ی رتبه بندی صفحات سایت را دارند که به طورکلی الگوریتم های گوگل صفحات سایت را باتوجه به کیفیت محتوا، تعامل کاربران، لینکسازی داخلی، سرعت سایت، اعتبار صفحه و سایر پارامترهای که برای گوگل مهم است را مورد بررسی قرار می گیرد.

انواع سئو

سئو در حالت کلی به دو بخش تقسیم می شود. سئو داخلی و سئو خارجی. در ادامه در مورد هر کدام به تفصیل توضیح داده شده است.

سئو داخلی

سئو داخلی که انگلیسی آن ON-page SEO است، به مجموعه کارها و قوانینی گفته می شود که شما باید ان ها را در سایت خودتان رعایت کنید. سئو داخلی شام مواردی همچون کدنویسی استاندارد، تولید محتوا، لینک بیلدینگ داخلی، سرعت و ریسپانسیو بودن سایت است. پشنهاد می کنیم مقاله سئو داخلی را بخوانید.

کد نویسی

کد نویسی تمیز و بهینه شده، یکی از موارد اصلی سئو داخلی به شما می رود. کد نویسی تمیز یعنی کدی که سیستم به درستی آن را خوانده و به درستی به کاربر و موتروهای جستجو نمایش داده شود.

تولید محتوا

تولید محتوا یکی دیگر از مهم ترین فاکتورهای سئو داخلی است. با سئو محتوا به گوگل می فهمانید که یک سایت درجه یک و عالی هستید که به تولید محتوا برای کاربران اهمیت می دهید.

لینک سازی داخلی

برای اینکه سئو داخلی سایت خود را یک قدم دیگر به جلو ببرید، نیاز است تا لینک سازی داخلی سایت خود را به درستی انجام دهید. لینک سازی داخلی یعنی لینک دادن صفحات سایت به یکدیگر. با این کار گوگل ارتباط بین صفحات را درک می کند.

سرعت

سرعت یکی دیگر از موارد مهم سئو داخلی به شما می رود که تاثیر زیادی بر روی سئو داخلی سایت و همچنین تجربه کاربری دارد. سرعت بالا باعث می شود تا سایت سریع تر باز شده و مخاطب کمتر منتظر بماند. به این شکل کاربر نسبت به سایت شما حس بهتری پیدا می کند، چون تجربه ای خوب از استفاده از سایت شما داشته است. مقاله افزایش سرعت سایت را بخوانید.

ریسپانسیو یا واکنشگرا بودن سایت

ریسپانسیو بودن سایت یکی از مهم ترین فاکتورها برای سئو داخلی است که هر روز مهم تر هم می شود. با توجه به اینکه هر روز بر تعداد کاربران موبایل افزوده می شود، واکنشگرا بودن سایت به یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئو تبدیل شده است. امروزه موتورهای جستجو سایت های را که ریسپانسیو نیستند در نتایج موبایل و تبلت نشان نمی دهد و این یعنی از دست دادن حدود نیمی از کاربران احتمالی. پس ریپسانسیو بودن هم یکی از فاکتورهای مهمی است که برای سئو داخلی سایت باید این امکان را به سایتتان اضافه کنید.

سئو خارجی

سئو خارجی که معادل انگلیسی Off-page SEO است، به آن دسته از کارها و عواملی می گویند که در خارج از سایت انجام می دهید. سئو خارجی شامل نواردی همچون لینک بیلدینگ، سوشال سیگنال و برندینگ است. پیشنهاد ما این است که مقاله سئو خارجی را بخوانید.

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ خارجی به دریافت لینک از سایت های دیگر گفته می شود. لینک بیلدینگ خارجی یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو است. برای لینک بیلدینگ خارجی باید وقت زیادی صرف شود تا بتوانید از بهترین سایت ها لینک دریافت کنید.

سئو محلی

سئو محلی نیز نوعی از سئو است که ما بر روی بالا آوردن سایت خود در نتایج منطقه ای و محلی تمرکز داریم. در صفحه سئو محلی در مورد آن بیشتر بخوانید.

در مقاله انواع سئو در مورد نوع های مختلف سئو بیشتر توضیح ارائه داده ایم.

 

فاکتورهای مهم سئو - بک اند سئو

فاکتورهای سئو

سئو مانند یک کودک در حال رشد است و هر روز از دیروز بزرگ تر و قدرتمندتر می شود. در ابتدا فاکتورهای سئو سختگیرانه نبود و موتورهای جستجو نیز به اندازه الآن باهوش نبودند. اما همانگونه که گفته شد رشد تصاعدی صفحات وب و سوءاستفاده بعضی از وبمستران باعث شد تا موتورهای جستجو هر روز بزرگتر و باهوش تر شده و قوانین سئو نیز سختگیرانه تر شوند. امروزه بیش از 200 فاکتور وجود دارد که باعث می شود یک سایت سئو شود.

معرفی و توضیح همه فاکتورها مختص این بخش نیست و در قالب مقاله fای جامع به آن خواهیم پرداخت. اما اگر بخواهیم یک نگاه سطحی داشته باشیم فاکتورهای اصلی سئو، مواردی همچون تولید محتوا، لینک بیلدینگ صحیح و موارد فنی من جمله سرعت و بهینه بودن ساختار کد نویسی سایت است. در مقاله فاکتورهای سئو در مورد مهم ترین فاکتورهای سئو صحبت کرده ایم.

تکنیک های سئو

کار کردن بر روی سئو به طور کلی به سه دسته کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری دسته بندی می شود. در ادامه توضیحات بیشتری در مورد هر یک از تکنیک ها ارائه شده است.

کلاه سفید

تکنیک سئو کلاه سفید نوعی تکنیک است که در آن سئو کار از هیچ یک از موارد خلاف قوانین گوگل استفاده نمی کند. سئو کلاه سفید دقیقا همان سئویی است که گوگل می خواهد. استفاده از تکنیک سئو کلاه سفید زمان بر و است و نیاز به تلاش بیشتری دارد، اما ماندگاری و تاثیر بسیار زیادی در افزایش رتبه در نتایج جستجو خواهد شد.

کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه یا سئو کثیف دقیقا همان چیزی است که گوگل از آن متنفر است. سئو کلاه سیاه به بکارگیری تکنیک ها و اقداماتی است که خلاف قوانین گوگل است. استفاده از این تکنیک باعث می شود که بسیار سریع رتبه سایت شما در نتایج جستجو بهتر شود اما با این کار ریسک پنالتی شدن سایت شما توسط گوگل و حذف از نتایج جستجو، به دلیل سرپیچی از قوانین گوگل بسیار بالاتر می رود.

کلاه خاکستری

اگر می خواهید هم خدا را داشته باشید و هم خرما را از تکنیک سئو کلاه خاکستری استفاده داشته باشید. سئو کلاه خاکستری تلفیقی از سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. در واقع در تکنیک کلاه خاکسترس شما وانمود می کنید که در حال انجام سئو کلاه سفید هستید، اما اینطور نیست و گاها از تکنیک هایی استفاده می کنید که مورد تایید گوگول نیست.

تکنیک کلاه خاکستری در ایران کاربرد بسیار زیادی دارد چراکه بعضی از تکنیک های سئو کلاه سفید در ایران کاربردی ندارد پس ما مجبوریم که از تکنیک سئو کلاه خاکستری استفاده داشته باشیم. انجام سئو به روش کلاه خاکستری مستلزم انجام کارهایی ماهرانه، خلاقانه و حرفه ای است تا گوگل از روند کار شما بویی نبرد.

یادگیری سئو: کارهای اصلی انجام سئو

برای اینکه صفحات وب سایت خود را سئو کنیم، باید کارهایی را انجام بدهیم. ما در ادامه بخشی از کارهایی را که برای سئو سایت لازم است انجام بدهید لیست کرده و در مورد آن ها صحبت کرده ایم.

آنالیز و بررسی

قبل از انجام هر کاری باید به آنالیز سایت رقبا پرداخته و نقطه های مثبت آن ها را پیدا کنید. بعد به بررسی سایت خود پرداخته و مشکلات سایت خود را پیدا کنید. حالا باید مشکلات سایت خود را بهبود ببخشید و بهتر از رقبا شوید. برای مثال اگر رقیبتان در صفحه ای یک محتوای 2000 کلمه ای ایجاد کرده، شما برای اینکه پیروز ماجرا شوید، باید یک محتوای 2500 کلمه ای تولید کنید.

تولید محتوا

تولید محتوا را می توان مهم ترین عامل در افزایش رتبه بندی اعلام کرد. محتوای ارزشمند و کارآمد برای گوگل خیلی مهم است. برای گوگل مهم است که کاربری که از طریق سرچ به سایت شما رسیده، به پاسخ سوالش و همان چیزی که می خواهد برسد. هیچ چیز مانند تولید محتوای کاربردی نمی تواند پاسخگوی نیازها و سوالات کاربران باشد. در نتیجه تولید محتوا از اهمییت بسیار بالایی برخوردار است.

لینک بیلدینگ داخلی و خارجی

لینک بیلدینگ سایت اهمیت فوق العاده بالایی دارد. هر چند که محتوا بسیار مهم است. اما بدون لینک بیلدینگ درست و حسابی زیاد کاربردی ندارد. یعنی ممکن است باعث شود تا افزایش رتبه داشته باشید، اما با لینک بیلدینگ داخلی و خارجی صحیح می توانید افزایش رتبه بسیار بیشتری داشته باشید.

بهبود و آپدیت همیشگی

به یاد داشته باشید که سئو یک پروسه همیشگی است و این نیست که مثلا شما یک صفحه را سئو کنید و بعد که به صفحه اول رسید، به همان حال خود رهایش کنید. برای اینکه یک صفحه از سایت شما به طور مداوم در صدر نتایج باشد، نیاز است تا به صورت همیشگی آن را بهبود بخشیده و آپدیت کنید.

یادگیری سئو و دریافت مشاوره

برای اینکه سایت خود را سئو کنید لازم است تا همیشه در حال یادگیری بوده و بروز باشید. همچنین دریافت مشاوره از متخصصین سئو بسیار کارآمد است و باعث می شود تا با دقت و کیفیت بیشتری، سئو سایت انجام بگیرد. این را بدانید که قوانین و فاکتورهای سئو همواره در حال پیشرفت و توسعه هستند و الگوریتم های گوگل هر روز پیشرفته تر و هوشمندتر می شوند. در نتیجه لازم است با یادگیری همیشگی و دریافت مشاوره از متخصصین سئو، در حال پیشرفت باشید. در مقاله آنچه که باید در مورد خدمات مشاوره سئو بدانید! در مورد مشاوره گرفتن سئو نکاتی را ارائه داده ایم.

یادگیری سئو: مدت زمان سئو

زمان سئو چقدر است؟ اگر راستش را بخواهید معلوم نیست! همه چیز به شرایط سایت شما، رقبا، کلمات کلیدی انتخاب شده و سایر فاکتورهایی وابسته است که از بحث این صفحه خارج است. هر چند که نمی توان به صورت کلی برای آن یک حدس دقیق زد، اما زمان سئو کردن وب سایت از 3،4 ماه شروع شده و ممکن است تا بیش از یک سال نیز به طول بیانجامد. مقاله زمان سئو دید درستی درباره زمان به هدف رسیدن پروژه های سئو به شما می دهد.

یادگیری سئو: هزینه سئو

هزینه سئو به گونه ای نیست که بدون بررسی اعلام شود. هزنیه سئو به صورت ماهانه محاسبه می شود و قیمت دهی نیز بر اساس مواردی همچون وضعیت سایت شما، وضعیت سایت رقبا، کلمات کلیدی و سایر فاکتورها انجام می شود. در مقاله هزینه سئو در مورد هزینه های سئو و موارد مربوط به آن صحبت کرده ایم.

سئو یا تبلیغات ادوردز؟

یک سوال مطرح دیگر در زمینه سئو این است که آیا تبلیغات گوگل ادوردز بهتر است یا سئو کردن وب سایت. به نظر نمی آید که هیچکدام بر دیگری برتری داشته باشند، چون هر کدام ویژگی هایی دارند که برای بهبود کسب و کار عالی هستند.اگر می خواهید به صورت رایگان رتبه وب سایت خود را در نتایج جستجو بهبود ببخشید بهتر است از سئو استفاده داشته باشید. اما در صورتی که بودجه دارید می توانید با تبلیغات گوگل ادوردز بسیار سریع، بالاتر از رقبا قرار بگیرید.

سایت هایی که با ادوردز در نتایج جستجو نشان داده می شوند، با نشان “ADS – تبلیغ” از سایر نتایج متمایز می شوند.خوبی ادوردز این است که شما به ازای کلیک کاربران هزینه می پردازید و نه نمایش. برای مثال ممکن است تبلیغ شما 200 بار نمایش داده شود و تنها 20 کاربر بر روی لینک سایت شما کلیک کنند، در نتیجه هزینه 20 کلیک از شما کسر می شود و نه 200 نمایش.اما سئو یک مزیت ویژه دارد. سئو ماندگاری بسیار بیشتری دارد.

در تبلیغات گوگل ادوردز شما بر اساس پولی که می پردازید بالا هستید اما با سئو بر اساس تلاشی که کرده اید و خواهید کرد، مدت ها در صدر نتایج باقی می مانید آن هم به صورت رایگان.

یک ایده بهتر، استفاده به عنوان مکمل

بهتر است به جای اینکه دنبال این باشیم که کدام یک بهتر است. از یک ایده بهتر استفاده کنیم. شما می توانید از هر دو روش استفاده داشته باشید. قبل از اینکه با سئو در صدر نتایج جستجو واقع شوید، از تبلیغات استفاده کنید و بعد از اینکه سایتتان در نتایج جستجو، رتبه خوبی کسب کرد تبلیغات خود را کمتر و کم رنگ تر کنی. اینگونه می توانید به صورت راحت و با هزینه ای کمتر، کسب و کار خود را در بازار هدف نمایش دهید.

 

یادگیری سئو - بک اند سئو

چرا یادگیری سئو؟ سئو چگونه به کسب و کار شما کمک می کند؟

به جرئت می توان گفت که یادگیری سئو بهترین روش افزایش فروش است. چون گوگل ارگانیک ترین مشتریان را برای شما می فرستد. کاربری که موردی را در گوگل سرچ می کند، دقیقا به دنبال همان چیز است. در نتیجه یک کاربر هدف تلقی شده و فروش به آن، زیاد سخت نیست.البته باید یک چیزی را در نظر داشته باشید که سئو کردن وب سایت بر روی کلمات اصلی و تک کلمه ای زیاد بهینه نیست. برای مثال اگر شما در صنعت مبل کار می کنید، نباید سایتتان را با کلمه مبل سئو کنید.

شما قصد دارید محصولاتی را به فروش برسانید، در حالیکه ممکن است کاربری که کلمه مبل را سرچ کرده به دنبال محصول شما نباشد و قصدش از جستجو کردن، پیدا کردن چندین عکس مبل باشد.همچنین سئو کردن سایت بر روی کلمه ای مانند مبل، کار دشوار و ززمان بریی است و همانگونه که گفته شد آن چنان هم کاربران هدف را شامل نمی شود. بهتر است بر روی سئو کردن وب سایت خود در کلمه هایی طولانی تر متمرکز شده و کلماتی طولانی تر، آسان تر و همچنین پربازده تر را برای سئو سایت خود انتخاب کنید.در ادامه طی چند مورد، مزایای سئو را تشریح می کنیم.

افزایش فروش تا 100 برابر

با سئو کردن سایت خود می توانید فروش خود را رقم معجزه آسای 100 برابر فروش فعلی و حتی بیشتر افزایش دهید. هیچ چیز مانند سئو کردن سایت نمی تواند این حجم از افزایش فروش را برای شما به ارمغان بیاورد.

برندینگ

با سئو کردن وب سایت خود، کسب و کار خود را به یک مرجع و برند شناخته شده تبدیل می کنید. چرا که کاربران با جستجو وارد سایت شما می شوند. و دفعات دیگر هم با جستجو وارد سایت شما می شوند. این ماجرا تکرار پیدا می کند و یواش یواش اسم برند شما را همراه با کلماتی که سرچ می کنند می آورند، برند شما را به یکدیگر معرفی می کنند و برند شما را به یکدیگر توصیه می کنند تا همه سایت و کسب و کار شما را به عنوان یک برند معتبر بشناسند.

اعتبار و قدرت بالا

با افزایش رتبه در نتایج جستجو اعتبار بسیار بالایی در نزد کاربران و همچنین موتور جستجوی گوگل و سایر جستجوگرها کسب می کنید. در نتیجه به همین راحتی ها رتبه و جایگاه خود را از دست نمی دهید و اعتبار و قدرتی که دارید باعث می شوید تا مدت ها سایت شما در صدر نتایج جستجو باقی بماند.

کاهش هزینه های اضافی

با سئو کردن وب سایت خود از هزینه های اضافی مانند تبلیغات جلوگیری می کنید. وقتی که سایت شما در معرض دید کاربران هدف بسیار زیادی قرار دارد، لازم نیست تا هزینه زیادی را ضرف تبلیغات و شناساندن برند و خدمات و محصولات خود به دیگران کنید، بنابراین هزینه های شما کاهش پیدا کرده و فروش افزایش پیدا می کند.

توسعه کسب و کار

با توجه به موارد بالا وقتی که سایت شما بالا باشد، فروش و قدرت بیشتر شده و هزینه های اضافی به طور چشمگیری کاهش پیدا می کنند. ایینگونه کسب و کاری که ایجاد کرده اید توسعه پیدا می کند و شما پیشرفت های بزرگی را در کسب و کار خود خواهید دید.

سخن پایانی

این مقاله در سایت کاردان سئو تهیه و تولید شده است. همچنین اگر پیشنهاداتی در جهت کیفیت و موضوعات مقالات داشته باشید می توانید خیلی راحت در بخش ارسال نظرات پیشنهادات خود را برای ارسال نمایید. همچنین اگر قصد دارید که به صورت تخصصی یادگیری سئو سایت را در برنامه داشته باشید این نوید را به شما می دهیم که برای درک بیشتر این مفهوم و آشنایی با استانداردها و تکنیک های حرفه ای سئو با ما در دوره آموزش سئو در اصفهان همراه باشید. در این مقاله سعی داشتیم تا تمامی نکاتی که برای یادگیری سئو لازم دارید را بیان کنیم. اگر سوال یا تجربه در رابطه با یادگیری سئو دارید، می توانید از بخش کامنت های همین پست با ما در ارتباط باشید.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو