کاردان سئو

کاهش حجم عکس - بک اند سئو

کم کردن حجم عکس؛ راهکارهای برای کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت

آخرین بروزرسانی: 8 شهریور 1402 @ 1:58 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

یکی از مهم‌ترین بخش در سطح وب عکس ها هستند به این دلیل که کاهش حجم عکس سرعت لود اولیه سایت را افزایش می دهد و باعث رضایت بیشتر کاربران می شود که این مطلب را به صورت کامل در مقاله جامع و کامل سئو چیست؟ توضیح داده ایم. اما بحث مهم این هست که اگر برای کاهش حجم عکس سایت خود کاری انجام ندهید، باعث افت سرعت سایت شما می‌شوند که این موضوع منجر به از دست رفتن کاربران سایت می شود که باید برای بهبود عملکرد صفحه سایت تمام تصاویری که حجم بالای دارند را بهینه سازی تصاویر کنید.

توجه کنید! برای اطلاعات بیشتر در مورد ارور های گوگل می توانید این مقاله را بخوانید!

در این مقاله در مورد انواع فرمت های مهم برای تصاویر سایت صحبت می کنیم که ما قصد داریم راه های را به شما پیشنهاد دهیم که کاهش حجم عکس های سایت تون منجر به افت کیفیت تصاویر سایت شما نشود. البته کاهش حجم عکس تنها بخشی از بهینه سازی تصاویر است که اگر تمایل داشته باشید می توانید در این مقاله اصول سئو عکس را مطالعه فرمایید.

راهکار کاهش حجم عکس - بک اند سئو

مهم‌ترین و رایج‌ترین فرمت تصاویر در وب چیست؟

خب باید بگویم که تصاویر فرمت های زیادی دسته بندی شده اند که هر یک از این نوع فرمت ها دارای اندازه و کیفیت متفاوتی است. که قبل از هر چیزی به صورت کلی با این فرمت ها آشنا شویم.!

  • فرمت JPG یا JPEG

این فرمت بیشتر برای تصاویر واقعی که تنوع رنگ بالایی دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • فرمت PNG

این فرمت، کیفیت بالایی را در خود دارد اما از طیف رنگ کمتری پشتیبانی می کند.

  • فرمت GIF

این فرمت از عکس بیشتر برای تصاویر متحرک قابل استفاده است.

چه راه‌هایی برای کاهش حجم عکس وجود دارد؟

روش های بسیار زیادی برای کاهش حجم عکس وجود دارد که ما در اینجا سعی بر این داریم که کابردی ترین روش برای کاهش حجم عکس را برایتان به تصویر بکشیم. این روش ها برای کاهش عکس عبارتنداز:

  1. کم کردن حجم عکس با استفاده از paint
  2. کاهش حجم عکس با استفاده از فتوشاپ
  3. کم کردن حجم عکس به‌صورت آنلاین

برای مثال شما می توانید به صفحه خدمات سئو محلی در سایت بک اند سئو رفته و بهینه بودن تمام تصاویر را مشاهده فرمایید همچنین اگر سایت وردپرسی هم داشته باشید که چه بهتر هم می توانید با ابزار تصاویر سایت خود را بهینه کنید و هم به صورت دستی تصاویر را بهینه سازی کنید که در صفحه خدمات سئو وردپرس می توانید بهینه بودن عکس ها را بررسی فرمایید.

سخن پایانی

ما در بک اند سئو این مقاله را با این هدف ایجاد کردیم؛ باتوجه به این که عکس ها حجم زیادی از صفحات وب را تشکیل می‌دهند، لازم می دانیم با استفاده از کاهش حجم عکس، یک اندازه‌ی استاندارد و مشخصی را برای عکس های وب سات مان در نظر بگیریم تا هم سرعت سایت کاهش پیدا نکنه و هم اینکه تجربه‌ی کاربری خوبی داشته باشد. ما در این مقاله سعی کردیم انواع فرمت های تصاویر را برای شما به تصویر بکشانیم تا برای کاهش حجم عکس با روش های که گفته شد بتوانید کار کنید.

این مقاله در سایت کاردان سئو تهیه و تولید شده است. همچنین اگر پیشنهاداتی در جهت کیفیت و موضوعات مقالات داشته باشید می توانید خیلی راحت در بخش ارسال نظرات پیشنهادات خود را برای ارسال نمایید. همچنین اگر قصد دارید که به صورت تخصصی یادگیری سئو سایت را در برنامه داشته باشید این نوید را به شما می دهیم که برای درک بیشتر این مفهوم و آشنایی با استانداردها و تکنیک های حرفه ای سئو با ما در دوره آموزش سئو اصفهان همراه باشید.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو