کاردان سئو

پلاگین چند زبانه - بک اند سئو

معرفی بهترین افزونه ترجمه وردپرس(5 سایت ترجمه گوگل)+ EN/FA

آخرین بروزرسانی: 9 فروردین 1403 @ 12:29 قبل از ظهر
فهرست محتوا
5
(1)

ترجمه وردپرس بدون شک وارد شدن به بازار جهانی آرزوی هر مدیر سایت وردپرسی است. اینکه شما بتوانید سایت خود را به زبان‌های مختلفی ترجمه کنید، یک اتفاق بزرگ برای سایتتان به‌حساب می‌آید؛ درواقع شما می‌توانید از سراسر دنیا بدون هیچ محدودیتی کاربران جدیدی را به سایت خود جذب کنید. اما کدام افزونه ترجمه وردپرس بهتر است؟

ممکن است این کار در وهله اول به نظر شما سخت و دشوار باشد اما در دنیای وردپرس افزونه‌های متعددی وجود دارد که می‌تواند به شما برای ترجمه سایت به زبان‌های مختلف کمک کند. امروز قصد داریم در این مقاله به شما 5 تا از بهترین افزونه‌های ترجمه سایت وردپرسی را معرفی کنیم.

کدام افزونه ترجمه وردپرس بهتر است؟

به‌صورت کلی افزونه‌های ترجمه وردپرس به شما کمک می‌کنند تا بتوانید سایت خود را به هر زبان دلخواهی ترجمه کنید. اگر شما از این پلاگین‌ها بر روی سایت خود استفاده کنید درواقع تمامی اجزای سایت را مانند ابزارک‌ها و منوها و غیره را به آن زبان تغییر خواهید داد.

هر یک از پلاگین‌های وردپرس دارای خصوصیات منحصربه‌فرد و جذابی هستند که شما باید با شناخت دقیق این ویژگی‌ها، یکی از آن‌ها را برای ترجمه سایت خود انتخاب کنید.

به‌صورت کلی افزونه‌های وردپرس به دو صورت هستند؛ برخی از پلاگین‌های وردپرس نیاز دارند تا شما ترجمه را خود به‌صورت دستی انجام دهید و برخی دیگر از پلاگین‌ها این کار را به‌جای شما بر عهده می‌گیرند و درواقع ترجمه به‌صورت خودکار صورت می‌گیرد. برخی از افزونه‌ها به‌صورتی سایت شما را ترجمه می‌کنند که برای سئو سایت شما نیز بسیار تأثیر مثبتی خواهد داشت.

البته شما اگر بخواهید نتیجه بهتر و دقیق‌تری داشته باشید بهتر است از ترجمه دستی استفاده کنید و یا اینکه از ترکیب این دو روش استفاده نمایید؛ یعنی اینکه در وهله اول ترجمه اتوماتیک را انجام دهید و بعدازآن به‌صورت دستی یک سری تغییرات روی آن اعمال کنید.

بهترین افزونه ترجمه در وردپرس

برخلاف تصور بسیاری از مدیران وب‌سایت‌ها، ترجمه سایت با این پلاگین‌ها بسیار کار ساده و راحتی است و شما را با مشکل مواجه نمی‌کند.

خب حالا میریم سراغ معرفی بهترین افزونه‌های ترجمه‌ای که شما می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها برای ترجمه سایت خود استفاده کنید. در این مقاله 5 افزونه ترجمه کاملاً رایگان به شما معرفی می‌شود که می‌توانید آن‌ها را از مخزن وردپرس خود دانلود و بر روی سایت خود نصب کنید. برای نصب این پلاگین‌ها می‌توانید راهنمای آموزش نصب افزونه وردپرس را مشاهده کنید. خدمات سئو داخلی در ترجمه وردپرس هم نقش مهمی دارد که سئو و بهینه سازی سایت را در سایت های چند زبانه را برای سئوکار و تیم سئو کاردان سئو راحت می کند.

GTranslate

مورد بسیار مهم در خصوص پلاگین GTranslate این است که در حدود 100 زبان مختلف در اختیار کاربر قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به‌صورت رایگان از آن‌ها استفاده کنید.

زمانی که شما این پلاگین را بر روی سایت خود فعال می‌کنید، اگر به قسمت تنظیمات آن بروید با یک صفحه مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد:

تنظیمات افزونه ترجمه وردپرس - کاردان سئو

 

در این صفحه اگر به سمت پایین اسکرول کنید می‌توانید تمامی زبان‌های این پلاگین را مشاهده کنید.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پلاگین، سازگاری کامل با ووکامرس است. معمولاً سایت‌های فروشگاهی به دنبال معرفی محصولات خود به نقاط مختلف دنیا هستند که این افزونه می‌تواند برای ترجمه این دسته از وب‌سایت‌ها انتخاب بسیار مناسبی باشد.

همچنین شما این امکان را دارید که زبان دلخواه خود را از ویجت کشویی این پلاگین به‌راحتی انتخاب کنید.

با نصب این پلاگین، یک نوار مربوط به زبان یا Language Bar به منوی سایت شما اضافه خواهد شد که این نوار با پرچم‌های زبان‌هایی که از آن در سایت خود استفاده می‌کنید همراه است. البته این پلاگین دارای پرچم‌های جایگزین برای برخی از کشورها می‌باشد.

افزونه‌ی GTranslate دارای نسخه پرمیوم می‌باشد که شما می‌توانید برای دسترسی به امکانات بیشتر، نسخه پولی آن را خریداری کنید.

برای ساخت سایت یکی از بهترین سیستم مدیریت محتوا وردپرس شناخته شده است که وردپرس برای میلیون ها سایت با زبان های مختلفی ازجمله: فارسی، انگلیسی و… در سراسر جهان استفاده می شود. شما می توانید برای طراحی صفحات سایت خود از سیستم مدیریت محتوا وردپرس برای ساخت سایت به هر زبانی که می خواهید استفاده کنید. حال وردپرس به صورت پیشفرض چند زبانه بودن برای سوییچ کردن به زبان مختلف را پشتیبانی نمی کند اما با انتخاب بهترین پلاگین چند زبانه شما می توانید سایت خود را به هر زبانی که قصد داشته باشید مدیریت کنید.

انتخاب یک افزونه ترجمه برای ساخت سایت های وردپرس به پلاگین چند زبانه

بعضی از افراد تازه کار نمی دانند که می توانند وردپرس را به هز زبانی که دوست داشته باشند نصب کنند و از آن برای ساخت سایت های مختلف به هر زبانی استفاده کنید. با کمک پلاگین چند زبانه می توانید سایت های دو زبانه یا چند زبانه ایجاد کنید. همچنین پلاگین های ترجمه زیادی برای وردپرس وجود دارد که، آنها را می توان در دو دسته تقسیم بندی کرد.

  • پلاگین های چند زبانه سازی سایت های وردپرس
  • پلاگین های ترجمه خودکار وردپرس

پلاگین چند زبانه - بک اند سئو

TranslatePress

TranslatePress یکی دیگر از افزونه‌های بسیار کاربردی درزمینه‌ی ترجمه سایت به زبان‌های مختلف است. کار کردن با این افزونه بسیار ساده است و هرکسی می‌تواند به‌راحتی سایت خود را با استفاده از این افزونه به زبان دلخواه خود ترجمه کند.

ممکن است ترجمه دستی برای شما وقت‌گیر باشید و بخواهید از یک افزونه‌ی ترجمه خودکار برای سایت خود استفاده کنید، در این صورت این پلاگین می‌تواند پیشنهاد مناسبی برای شما باشد.

تنها کاری که شما باید برای ترجمه سایت خود در این پلاگین انجام دهید این است که متن موردنظر برای ترجمه را علامت‌گذاری کنید و ترجمه را به پلاگین بسپارید. البته به یاد داشته باشید که این افزونه به شما این امکان را می‌دهد که نتایج به‌دست آمده را ویرایش کنید و ترجمه هر قسمتی که مشکل داشته باشد را تغییر دهید. با این قابلیت درواقع شما می‌توانید یک ترجمه دقیق و بهتر به کاربران خود ارائه دهید.

این افزونه با ترجمه API گوگل، یک نتیجه باکیفیت بسیار بالا به شما و کاربرانتان ارائه خواهد کرد، اما به‌صورت کلی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برخی از قسمت‌های سایت خود را به‌صورت دستی ترجمه کنید.

پلاگین translatepress کاردان سئو

این پلاگین نیز دارای نسخه پولی است که می‌توانید برای خرید آن به سایت این پلاگین مراجعه کنید.

Weglot Translate

یکی از بهترین پلاگین‌های ترجمه که می‌توانید در وردپرس از آن استفاده کنید، افزونه Weglot Translate است.

در حال حاضر بیش از 20 هزار وب‌سایت از این پلاگین برای ترجمه وب‌سایت خود استفاده می‌کنند. قابلیت‌های این افزونه توانسته تا حد بسیار زیادی نیاز کاربران را تأمین کند و رضایت آن‌ها را به‌دست بیاورد.

نصب پلاگین weglot کاردان سئو

بعد از نصب افزونه، یک گزینه دقیقاً مشابه با اسم پلاگین مطابق با تصویر بالا برای شما در پیشخوان لوکال هاست اضافه می‌شود که می‌توانید از آنجا به تنظیمات افزونه دسترسی پیدا کنید.

در این پلاگین می‌توانید ترجمه را به‌صورت دستی با استفاده از دکمه “In Context Editor” بررسی کنید تا از دقیق و درست بودن ترجمه مطمئن شوید.

نکته‌ای که در این پلاگین ممکن است برای شما مهم باشد امکان ترجمه تنها به یک زبان است. شما در نسخه رایگان این افزونه تنها امکان این را دارید که سایت خود را به یک زبان ترجمه کنید و اگر بخواهید به زبان‌های دیگری نیز دسترسی داشته باشید باید حتماً نسخه پولی آن را خریداری کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم این پلاگین این است که، این افزونه ساختار URL دوستانه SEO را تولید می‌کند، که این موضوع برای اینکه سایتتان در کشورهای دیگر بازدید بهتری داشته باشد بسیار حائز اهمیت است.

دکمه سوئیچ زبان در این افزونه کاملاً قابل سفارشی‌سازی است، همچنین نیازی نیست شما نگران سازگاری این پلاگین باشید، چراکه این افزونه با تمامی قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس سازگاری دارد. یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر این افزونه ترجمه در لحظه است.

افزونه ترجمه وردپرس Polylang

به جرئت می‌توان گفت پلاگین Polylang یکی از محبوب‌ترین افزونه‌ها درزمینه ترجمه سایت است. این افزونه حدوداً 100 زبان مختلف را پشتیبانی می‌کند. نصب بیش از 500 هزارتایی این افزونه نشان از این دارد که قابلیت‌های بسیار مفید و کاربردی را به کاربر ارائه می‌دهد.

افزونه چند زبانه وردپرسی کاردان سئو

سیستم کاری این پلاگین به این صورت است که شما برای معرفی سایت خود به زبان‌های دیگر باید ترجمه را به‌صورت دستی وارد کنید. البته این امکان را هم دارید که با ادغام این افزونه و Lingotek، از مترجمان حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید.

شما این امکان را دارید که با رفتن به Languages» Strings محتوایی که می‌خواهید ترجمه کنید را مدیریت کنید.

درست است که نسخه رایگان این پلاگین امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد، اما اگر بخواهید به تمامی قابلیت‌های این افزونه دسترسی داشته باشید باید نسخه پرمیوم یا پولی آن را بر روی سایت خود نصب کنید.

Google Language Translator

آخرین افزونه‌ای که قصد داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم، درواقع یکی از زیرمجموعه‌های گوگل است. افزونه‌ی Google Language Translator تابه‌حال بیش از 100 هزار نصب فعال داشته است.

ترجمه در این پلاگین کاملاً به‌صورت خودکار است و گوگل سایت شما را با استفاده از Google Translate API به هر زبانی که انتخاب کنید ترجمه خواهد کرد.

کارکرد این پلاگین بسیار ساده است و شما برای ترجمه سایتتان به هر زبانی کافی است زبان موردنظر خود را انتخاب کنید و بقیه روند را به این افزونه بسپارید.

اگر شما از این پلاگین بر روی سایت خود استفاده می‌کنید درواقع به کاربران خود این امکان را می‌دهید تا با یک کلیک، سایت را به زبان موردنظر تغییر دهند. به این صورت که پس از فعال‌سازی این پلاگین، در قسمت ابزارک‌ها یک دکمه جدید اضافه می‌شود که کاربر می‌تواند با کلیک روی آن زبان‌های موجود را مشاهده کند و زبان موردنظر خود را انتخاب کند.

ترجمه وردپرس در تنظیمات پلاگین کاردان سئو

بهترین افزونه های چند زبانه ترجمه وردپرس کاردان سئو

برخلاف پلاگین ترجمه خودکار وردپرس، این افزونه‌های چند زبانه سازی سایت به شما این امکان را می‌ دهند که به صورت دستی تمام بخش های سایت خود از جمله محتوا، موضوع، پلاگین ها و موارد دیگر را ترجمه کنید. در گزینه های زیر، بهترین انتخاب های متخصصین برای بهترین پلاگین های چند زبانه سازی سایت های وردپرسی برای ترجمه آسان کل سایت شما آورده شده است. میتوانید برای مشاهده این اتفاق صفحه خدمات سئو سایت را مشاهده کنید که این صفحه از سایت چند زبانه نشده است. پیشنهاد ما برای کسب و کارهای اینترنتی در شاهین شهر استفاده از سایت های وردپرسی است که با خدمات سئو در شاهین شهر شهر مورد استفاده قرار میگیرد.

1. TranslatePress

TranslatePress یک پلاگین برای چند زبانه کردن سایت های وردپرسی است که این افزونه به صورت کامل و پیشرفته برای ترجمه تمام بخش های سایت شما است. ویژگی اصلی TranslatePress این است که به شما این امکان را می دهد که مستقیماً از قسمت پنل مدیریت می توانید محتواهای سایت خود را ترجمه کنید.

2. WPML

WPML یکی از محبوب ترین پلاگین های چند زبانه سازی وردپرس است. این پلاگین دارای یک سیستم مدیریت ترجمه قدرتمند است که به شما امکان ترجمه محتوای سایت، قالب ها، پلاگین ها و موارد دیگر را می دهد. WPML به دو صورت ترجمه محتوای سایت و ترجمه کل سایت عمل می کند. این پلاگین دارای یک رابط کاربری آسان برای اضافه کردن ترجمه و مدیریت محتوای چند زبانه در سایت شما است. WPML از انواع پست ها، دسته بندی ها ها، فیلدهای سفارشی و همچنین موارد ساخته شده توسط پلاگین های وردپرس شما (مانند فرم های تماس) پشتیبانی می کند.

انتخاب ما از بهترین پلاگین چند زبانه ترجمه وردپرس

اگر به دنبال یک پلاگین چند زبانه مطمئن برای چند زبانه کردن سایت خود باشید وردپرس برای ترجمه دستی مطالب در وب سایت خود هستید، توصیه می کنیم از افزونه Translate Press استفاده کنید. برای افراد تازه کار بسیار مناسب و کاربردی است و استفاده از آن حتی برای کاربرانی که تجربه ساخت سایت های چند زبانه را ندارند بسیار آسان و ارتباط با گزینه های این افزونه بسیار مطلوب است. این پلاگین همچنین برای سئو و موارد مربوط به آن بهینه شده است. با خدمات خرید ورودی گوگل افزایش بازدید سایت داشته باشید.

جمع بندی در مورد پلاگین چند زبانه:

ما در این مقاله سعی کرده ایم که توضیحی کلی در مورد انتخاب ترجمه وردپرس برای افرادی که تازه کار هستند را بدهیم و همچنین توضیحی برای ساخت سایت با وردپرس که اکثر سایت های بزرگ دنیا با سیستم مدیریت محتوا وردپرس ایجاد شده اند. ما با معرفی 2 پلاگین چند زبانه برای افرادی که نمی دانند چه پلاگینی برای ترجمه سازی سایت انتخاب کنند پیشنهاد داده ایم و از زبان بک اند سئو گفته ایم که بهترین افزونه چند زبانه سازی سایت برای سایت های وردپرسی چیست و خودمان هم از آن استفاده می کنیم.

سخن پایانی

این مقاله در سایت کاردان سئو تهیه و تولید شده است. همچنین اگر پیشنهاداتی در جهت کیفیت و موضوعات مقالات داشته باشید می توانید خیلی راحت در بخش ارسال نظرات پیشنهادات خود را برای ارسال نمایید. همچنین اگر قصد دارید که به صورت تخصصی یادگیری سئو سایت را در برنامه داشته باشید این نوید را به شما می دهیم که برای درک بیشتر این مفهوم و آشنایی با استانداردها و تکنیک های حرفه ای سئو با ما در آموزش سئو اصفهان همراه باشید.

برخلاف 4 افزونه‌ای که در بالا به شما معرفی کردیم، این پلاگین کاملاً رایگان است و نسخه پولی نیز ندارد. شما این امکان را دارید که سایت خود را به 80 زبان مختلف ترجمه کنید.

این افزونه در کنار ویژگی‌هایی که دارد، یک سری معایب نیز دارد. همان‌طور که گفتیم روند ترجمه این افزونه به‌صورت خودکار است، ایراد بسیار مهمی که در این افزونه خودنمایی می‌کند این است که شما قادر نیستید اگر ترجمه خودکار اشتباه باشد، آن را درست کنید. به همین دلیل این پلاگین برای سئو سایت شما تأثیر مثبتی نخواهد داشت.

موفق و پیروز باشید. 🙂

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 1

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو