کاردان سئو

محتوای همیشه سبز - بک اند سئو

محتوای همیشه سبز چیست| چرا و چگونه سبز بنویسیم 2 روش مهم

آخرین بروزرسانی: 6 فروردین 1403 @ 3:18 بعد از ظهر
فهرست محتوا
5
(1)

ما در این مقاله می خواهیم شما را با نکات جدید آشنا کنیم. به همین منظور، فرآیند سئو سایت و ترفندهای بهینه سازی را به شما در آموزش سئو در اصفهان به صورت کامل توضیح داده ایم. پس با ما همراه باشید. برای درک بهتر سئو به شما پیشنهاد میکنیم ابتدا با مفهوم سئو سایت آشنا شوید، بدین منظور پیشنهاد می کنیم مقاله ی “سئو چیست” را مطالعه فرمایید.

من قصد دارم که شما را با این واژه محتوای همیشه سبز آشنا کنم اما قبل از آن با یک مثال خیلی ساده این را برای شما ساده سازی می کنم. خب شما فرض کنید که یک باغ دارید و تمام درختارن باغ کاج سبز هستند و با گل های که برای شما حس تازگی و بوی خوشی را به همراه دارد. خیلی لذت بخش است درسته؟!. حال اگر در زمان درست به باغ خود رسیدگی کنید همیشه باغ سبز و زیبای دارید و هیچ موقع از آن خسته نمی شوید. این یک مثالی بود که شما را با محتوای همیشه سبز آشنا کنم که اگر در زمان درست و صحیح به محتوای خود رسیدگی کنید و محتوای خود را بروز نگه دارید باعث می شود که محتوای سایت شما سبز بماند.

روش‌های مختلفی برای افزایش بازدید سایت وجود دارد. اما به نظر من بهترین روش استفاده از محتوای همیشه‌سبز است. یعنی این‌که صفحاتی همیشه‌سبز برای سایت‌مان ایجاد کنیم تا همیشه از آن‌ها ورودی گوگل داشته باشیم. در این مقاله قصد داریم شمارا با محتوای همیشه‌سبز آشنا کنیم. روشی که سال‌هاست در کاردان سئو از آن استفاده می‌کنیم و نتایج خیلی جالب و موثری برای ما داشته است. حال اگر شما هم می‌خواهید از این تجربیات استفاده کنید به شما پیشنهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اکنون اگر شما بتوانید کسب و کار خود را به نوعی از محتوای سبز استفاده کنید قطعا کاربران بیشتری را به سایت خود جذب خواهید کرد. اگر شما دنبال این هستید که بتوانید با لنگر های مناسب مخاطبان تان جذب کنید و همیشه به سایت شما سر بزنند حتما این مقاله را تا انتها بخوانید و از تکنینک محتوای همیشه سبز استفاده کنید.

محتوای همیشه سبز چیست - بک اند سئو

چرا باید از محتوای همیشه سبز استفاده کنیم

خب طبیعتآ تمام محتوا ها و مقالات سایت ها پایدار هستند و هرگز در سایت ها ناپدید یا حذف نمی شوند اما نکته ی که قابل توجه هست اینکه محتوا همیشه سبز باید در طولانی مدت بروز و قابل استفاده برای کاربران باشد و هرگز منقضی نمی شود. دقت داشته باشید که در قالب پروژه های سئو که به صورت سئو کلاه خاکستری انجام می شود نتایج بسیار خوبی را به همراه دارد البته با خدمات سئو در شاهین شهر که در کاردان سئو انجام می شود در صورت تمایل می توان برای دریافت خدمات به بخش خدمات سئو محلی مرجعه کرد.

محتوای همیشه سبز چیست

تولید محتوای همیشه‌سبز یکی از مهم‌ترین کارهایی است که مدیر وب‌سایت باید انجام دهد و هر سئوکاری باید آن را بلد باشد و به مدیر سایت از مزایا و تاثیر محتوای همیشه‌سبز بگوید. محتوای همیشه‌سبز محتوایی است که برای ما ورودی گوگل داشته باشد. برای نمونه اگر کلمه آموزش وردپرس را در گوگل سرچ کنید در نتایج اول یا دوم و یا سوم سایت کاردان سئو را مشاهده می‌کنید و متوجه می‌شوید که وقتی وارد صفحه ما می‌شوید به آن نتیجه‌ی دلخواه و هدف خود می‌رسید.

افزایش بازدید سایت با محتوای همیشه سبز - کاردان سئو

اما قرار نیست تنها کاربر به آن چیزی که می‌خواهد برسد بلکه قرار است یک صفحه‌ای در سایت‌مان تولید کنیم یک صفحه خیلی مهم که قانون 20/80 را در آن رعایت کرده باشیم.

قانون 20/80یعنی 80 درصد نتایجی که می‌گیریم را از 20 درصد صفحات سایت‌مان بگیریم و این صفحه باید جزو آن 20 درصد صفحات باشد. بعضی مواقع از آن 20 درصد بازهم می‌توانیم 20/80 بگیریم یعنی 20 درصد، 20 درصد صفحات سایت‌مان را شامل می‌شود که این صفحه می‌تواند یکی از آن‌ها باشد. حال این صفحه قرار است برای ما چه‌کاری انجام بدهد؟ این صفحه قرار است برای ما کلی ورودی گوگل بگیرد بنابراین بسیار مهم است که بر روی آن کارکنیم.

چطور محتوای همیشه سبز تولید کنیم؟

برای تولید محتوای همیشه‌سبز اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب کلمه کلیدی مهم و پرکاربرد است. مثلا اگر کار شما فروش موبایل است باید کلمه‌ی کلیدی را انتخاب کنید که بسیار از طرف کاربران مورد جست‌وجو قرار می‌گیرد. مثلا راهنمای خرید موبایل که بسیار در گوگل سرچ می‌شود و صفحه خود را با آن سئو کنید. به‌عنوان‌ مثال برای یک صفحه حدود 10 تا 15 هزار کلمه تولید محتوا می‌کنیم. همچنین اگر بتوانیم برای آن محتوای ویدیویی، تصویری و صوتی تولید کنیم و به صفحه‌یمان اضافه کنیم بسیار موثرتر واقع می‌شود.

نکته‌ی دیگری که برای تولید محتوای همیشه‌سبز باید رعایت کنیم این است که محتوایی که تولید می‌کنیم خط به خط آن دارای اطلاعات مهم و کامل باشد. و برای نوشتن محتوا باید از مقدماتی‌ترین اطلاعات در مورد آن موضوع تا تخصصی‌ترین اطلاعات در آن محتوا وجود داشته باشد. بنابراین محتوا باید یک محتوای عالی و کامل و جامع باشد به‌طوری‌که کاربر با خواندن آن اطلاعات کاملی را به‌دست آورد و دیگر نیاز نباشد تا به سایت دیگری برای تکمیل اطلاعاتش برود.

به‌عنوان‌ مثال وقتی شما در مورد موضوعی مانند مگاپیکسل یک محتوا می‌نویسید ممکن است مگاپیکسل برای شما یک موضوع بدیهی باشد اما این دلیل نمی‌شود که این موضوع برای کاربر شما هم بدیهی باشد بنابراین باید به‌صورت مقدماتی‌ موضوع را توضیح دهید همچنین به‌صورت کامل و تخصصی نیز راجب به این موضوع صحبت کنید تا محتوای شما پاسخ نیاز تمامی کاربران را بدهد چه کسانی‌که در مورد مگاپیکسل اطلاعاتی دارند و چه کسانی‌ که چیزی درباره‌ی مگاپیکسل نمی‌دانند.

پس دانستیم که برای نوشتن یک محتوا باید آن محتوا بسیار کاربردی و غنی باشد و پاسخگوی نیاز تمامی کاربران باشد. به‌طوری‌ که کاربری که هیچ اطلاعاتی راجب موضوع ندارد بتواند اطلاعاتی راجب به موضوع دریافت کند و هم کاربری که در مورد موضوع اطلاعاتی دارد مفاهیم تخصصی‌تر و کامل و جامعی را دریافت کند.

تولید محتوای همیشه‌سبز

به‌طورکلی برای تولید یک محتوای همیشه‌سبز که بتوان توسط آن باعث افزایش بازدید سایت شد و ورودی گوگل جذب کرد باید سه نکته زیر را رعایت کنید:

  1. انتخاب کلمه کلیدی مهم و پرکاربرد
  2. تولید محتوای کاربردی درباره موضوع
  3. غنی‌سازی محتوا برای همه بازدیدکننده‌ها

اگر بخواهیم در قالب یک مثال سه نکته بالا را تعریف کنیم به‌عنوان‌ مثال می‌خواهیم یک محتوا در مورد موبایل بنویسیم ابتدا یک کلمه کلیدی مهم در حوزه موبایل انتخاب می‌کنیم مانند راهنمای جامع خرید موبایل بعدازآن در این محتوا هر چیزی را که در رابطه با موبایل می‌دانستیم را به‌طور کامل توضیح می‌دهیم و حدود 15 تا 20 هزار کلمه در رابطه با موضوع محتوا می‌نوشتیم. همچنین تصویر، ویدیو و یا هرچیزی که فکر می‌کنیم مناسب با موضوع است را نیز به محتوا اضافه می‌کنیم.

بنابراین خیلی مهم است که یک محتوای عالی و کامل در مورد کلمه کلیدی که انتخاب کرده‌ایم ایجاد کنیم و یک صفحه همیشه‌سبز ایجاد کنیم. البته دقت کنید که یک صفحه همیشه‌سبز نمی‌ماند. مگر اینکه یک سری اقدامات را بر روی محتوای‌مان اعمال کنیم.

گوگل به چه صفحه‌ای از سایت اعتبار می‌دهد؟

همان‌طور که قبلا گفتیم گوگل به محتوایی که به کاربر اهمیت می‌دهد اعتبار می‌دهد. خب شما به کاربر خود اهمیت می‌دهید و یک محتوای عالی و همیشه‌سبز ایجاد کرده‌اید که به کاربر کمک می‌کند تا به آن هدفی که می‌خواهد برسد. حالا این اطلاعات می‌تواند کسب اطلاعات یا خریدن یک محصول و … باشد.

بنابراین زمانی‌که کاربر به نتیجه‌ی دلخواه خود می‌رسد گوگل به شما امتیاز مثبت می‌دهد چراکه محتوایی که شما تولید کرده‌اید کاربرپسند بوده و این به این معنا است که شما به کاربرتان اهمیت می‌دهید.

حال که شما برای کاربرتان اهمیت قائل شده‌اید گوگل به شما امتیاز می‌دهد و باعث می‌شود که چند صدتا یا چند هزارتا ورودی در ماه بگیرید که این به معنای افزایش بازدید سایت شما است. مثلا نمونه محتوای همیشه‌سبز در سایت کاردان سئو صفحه‌ی سئو چیست است.

برای نمونه شما همین الان در گوگل سرچ کنید وردپرس چیست؟ در سایت ما یک مقاله‌ای است که در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود که این مقاله حتی از ویکی پدیا هم جلوتر نمایش داده می‌شود. زیرا که ما در این مقاله به کاربر اهمیت داده‌ایم و در مورد هر چیزی که در رابطه با وردپرس است توضیح داده‌ایم. به تصویر زیر توجه کنید.

اعتبار گوگل به صفحات همیشه سبز - کاردان سئو

 

گوگل به چه صفحه‌ای از سایت اعتبار می‌دهد؟

همان‌طور که قبل‌تر گفتیم از طریق مقاله وردپرس چیست از گوگل کلی ورودی در روز جذب می‌کنیم که این بازدیدکننده‌ها اکثرا کسانی هستند که از دوره‌های رایگان ساخت وردپرس و یا در دوره جامع سایت برتر شرکت می‌کنند و درنهایت تبدیل به مشتری یا کاربر سایت ما می‌شوند. حال که محتوای سبز را برای سایتمان تولید کردیم تنها کافی است کاری کنیم که محتوای ما همیشه‌سبز بماند. که در ادامه مقاله راه‌های سبز ماندن محتوا را به شما می‌گوییم.

چه کنیم که محتوای ما همیشه‌سبز بماند؟

به‌عنوان‌مثال برای سبز نگهداشتن یک درخت باید به آن آب بدهیم و از خاک مناسب برای آن استفاده کنیم. طبیعتا اگر یک درخت یا گیاه خاک مناسبی نداشته باشد یا به‌درستی از آن مراقبت نشود و به آن آب‌داده نشود نمی‌تواند سبز بماند و درنهایت از بین می‌رود. محتوا هم دقیقا به همین شکل است؟ حال چه‌طور به محتوای‌مان آب‌وخاک دهیم؟!

برای سبز ماندن محتوا باید آن را به‌روزرسانی و آپدیت کنیم و با توجه به نیاز کاربر و بسته به اخبار و اطلاعاتی که در مورد آن حوزه خاص به‌دست می‌آوریم باید آن محتوا را مجددا به‌روزرسانی کنیم و اطلاعات جدیدتری را که دریافت می‌کنیم را به محتوا اضافه کنیم.

مثلا در مورد خرید موبایل یا راهنمای جامع خرید موبایل داریم صحبت می‌کنیم مثلا در مورد گوشی‌های هوآوی محتوایی نوشته‌ایم و بعد از مدتی گوگل اعلام می‌کند که دیگر از این مدل از گوشی پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین باید این اتفاق جدید را در محتوایتان بنویسید. مثلا بنویسید اگر می‌خواهید گوشی موبایل هوآوی خریداری کنید حواستان به این باشد که گوگل اعلام کرده است که من دیگر به گوشی‌های هوآوی سرویس نمی‌دهم.

خدمات سئو وردپرس یا محتوای همیشه سبز

کاردان سئو خدمات سئو وردپرس را به صورت خیلی حرفه ای ارائه می کند و برای مخاطبانی که قصد دارند سایت وردپرسی را سئو کنند این خدمت عالی هست اما برای یک سایت همانطور هم که گفته شد محتوا همیشه سبز در سایت باعث جذب ترافیک و فروش بالا می شود خدمات سئو وردپرس یا خدمات سئو تکنیکال نیازمند محتوای همیشه سبز در سایت است. رعایت کردن این نکات بسیار مهم است و باعث می‌شودکه محتوایتان همیشه بروز بماند و این باعث می‌شود که محتوای شما همیشه‌سبز بماند. حال این آنالیز و به‌روزرسانی بسته به نوع محتوایتان می‌تواند هرچند روز یک‌بار و یا هرچند هفته یک‌بار و یا هر ‌چند ماه یک‌بار انجام شود.

جمع‌بندی

در این مطلب راجب به افزایش بازدید سایت با تولید محتوای همیشه‌سبز صحبت کردیم و گفتیم که برای نوشتن یک محتوای سبز باید سه نکته را رعایت کنیم اولین نکته انتخاب کلمه کلیدی مهم و پرکاربرد بود. یعنی باید کلمه‌ی کلیدی را انتخاب کنید که کاربر آن را بسیار سرچ می‌کند.

سپس برای این کلمه کلیدی حدود 15 تا 20 یا 30 هزار کلمه تولید محتوا کنید و در این محتوا از محتوای ویدیویی، تصویری و یا صوتی استفاده کنید تا محتوای شما کامل‌تر شود همچنین باید محتوایی که می‌نویسید پاسخ‌گوی نیاز کاربران باشد یعنی باید محتوا را برای بازدیدکنندگان غنی‌سازی کنید. بعد از انجام مراحل بالا شما یک محتوای سبز تولید کرده‌اید که این محتوا باعث افزایش بازدید سایت شما می‌شود.

حال که محتوای همیشه‌سبز را برای سایت‌تان ایجاد کردید و توانستید از طریق آن از گوگل ورودی جذب کنید کافی است با تحلیل و به‌روزرسانی محتوای‌تان را برای همیشه‌سبز نگهدارید. توجه کنید که برای داشتن محتوای همیشه‌سبز باید مراحل بالا را قدم‌به‌قدم انجام دهید و اگر یک مرحله را فراموش کنید محتوای شما دیگر همیشه سبز نیست.

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد 🙂

با توجه به توضیحاتی که داده شد محتوای همیشه سبز برای تمام سایت ها بسیار ارزشمند است و استفاده از آن مزید بر علت نیست اما باید توجه داشته باشیم که به این معنی نیست که باید تمام محتوا ها و مقالات سایت سبز باشند.! هر موضوعی باتوجه به زمان و همه گیری که دارد می تواند برای کاربر مناسب باشد در نتیجه نیازی نیست که همیشه به محتوای همیشه سبز متکی باشیم. این تکنیک را بدانید که بهترین استراتژی برای بازاریابی محتوا، داشتن تقویم محتوایی با ترکیب مقالات سریالی و طولانی مدت است.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 5 / 5. تعداد نظرات: 1

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو