کاردان سئو

سئو کلاه سفید - بک اند سئو

سئو کلاه سفید چیست؟ + تکنیک های رتبه گیری در گوگل 2024

آخرین بروزرسانی: 27 بهمن 1402 @ 4:05 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

کاردان سئو در این مقاله می خواهیم شما را با نکات جدید آشنا کنیم. به همین منظور، فرآیند سئو سایت و ترفندهای بهینه سازی را به شما در آموزش سئو در اصفهان به صورت کامل توضیح داده ایم. پس با ما همراه باشید. برای درک بهتر سئو به شما پیشنهاد میکنیم ابتدا با مفهوم سئو سایت آشنا شوید، بدین منظور پیشنهاد می کنیم مقاله ی “سئو چیست” را مطالعه فرمایید.

امروزه الگوریتم های گوگل به طور مدام در حال آپدیت و هوشمند شدن هستند و این کار را برای تمام سئوکارن بسیار دشوار می کند به این دلیل که سایت های متخلف را شناسایی و با استفاده از الگوریتم های هوشمند، تکنیک های پیاده سازی شده را بررسی و در الگوریتم های مرتبط مهندسی معکوس می شوند تا صعود به صفحه اول گوگل را برای سایت ها بسیار سخت و دشوار کند. حال در این مسیر که الگوریتم های گوگل دچار تغییرات می شوند ممکن است برای برخی از سایت ها باعث رشد یا افت رتبه کلمات کلیدی کسب و کار شود.

این تنها برای سایت های امیدوار کننده است که طبق قوانین و مقرارت گوگل (سئو کلاه سفید)، مسیر سئو سایت خود را انجام داده باشند باعث گرفتن نتایج بهتر از رقبا می شود.

روش های اصولی سئو کلاه سفید - بک اند سئو

حال ممکن است که برایتان سوال شود که چگونه می توان مسیر قانونی الگوریتم های گوگل را متوجه شد!؟ یا اینکه آیا این قوانین داکیومنت قطعی دارد یا خیر؟ و … که سوالات بسیار زیادی در این باره وجود دارد که در ذهن اکثر سئوکاران شکل گرفته است که با خواندن این مقاله می توانید پرسش های خود را برطرف کنید و همچنین مقاله انواع روش های سئو را هم پیشنهاد می کنیم که مطالعه فرمایید.

کاربرد سئو کلاه سفید چیست؟

سئو کلاه سفید، یکی از قانونی ترین روش ها و ترفندهای گوگل است که بدون هیچ گونه تخلف می توان در سئو سایت پیاده سازی کرد. این روش تنها زمانی می توان اجرا کرد که آن حوزه رقابت آسانی باشد و در یک بازه زمانی مشخص بتوان رتبه گرفت اما اگر حوزه کاری سخت باشد با استفاده از این روش نمی توان درست نتیجه گرفت و حتما باید با تکنیک ها و شگردهای که کاردان سئو می داند و در پروژه های زیادی پیاده سازی شده است استفاده کرد.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه به تکنیک هایی گفته می شود که استفاده از روش های آن در راستای قوانین گوگل نیست و در اغلب مواقع نیز این اقدامات به دور از خلاق است. اما ممکن است که به شما در کسب نتایج ایده آل کمک کنند. سئو کلاه سیاه غالبا بر روی نقاط ضعف الگوریتم ها تمرکز می کند.

به عنوان یک کلاه سیاه شما معمولا:

  • قوانین گوگل را زیر پا میگذارید.
  • مورتوهای جستجو را نسبت به کاربران در اولویت بالاتری قرار می دهید.
  • سعی در فریب کاربران با استفاده از تکنیک هایی مانند Cloaking یا Doorway pages می کنید.
  • وب سایت دیگران را هک می کنید.

ما قصد نداریم که در این مطلب به بحث درباره اخلاقی بودن این تکنیک ها بکنیم. نکته صحبت ما اینست که استفاده از روش های سئو کلاه سیاه غالبا با ریسک زیادی همراه است.

به همین دلیل است که ما هیچگاه در وبلاگ کاردان سئو کاربران را تشویق به سئو کلاه سیاه نکرده ایم. ما طرفدار روش های کلاه سفید هستیم، هر چند سئو کلاه خاکستری نیز گزینه بدی نیست.

بنابراین هدف این مطلب اینست که به شما نشان دهد چرا تکنیک های سئو کلاه سفید در اغلب مواقع بهتر از کلاه سیاه است. (مگر اینکه کسب و کار شما به گونه ای باشد که کلاه سیاه را دیکته کند)

اما در ابتدا به این سوال می پردازیم که آیا سئو کلاه سفید برای شما مناسب هست یا خیر؟

روش های استفاده از سئو کلاه سفید

تکنیک تحقیق کلمه کلیدی در سئو سایت و انتخاب بهترین کلمه کلیدی در عنوان سئو و متا دیسکریپشن می تواند یکی از راه کارهای بهبود رتبه در نتایج گوگل باشد. اما با استفاده از سئو محتوا و بهینه سازی تگ ها قطعا می توان بهترین نتیجه ها را از سئو کلاه سفید کسب کرد.

آیا سئو کلاه سفید همیشه بهترین انتخاب محسوب می شود؟

پاسخ این سوال وابسته به اهداف شماست. اگر هدف شما ساخت برندی ماندگار است، سئو کلاه سفید همان راهیست که بایستی دنبال کنید. اما اگر در کسب و کارهایی مانند وام های یک روزه فعالیت می کنید، احتمالا سئو کلاه سفید پاسخگوی شما نمی باشد.

با اینکه ما طرفدار روش های کلاه سفید هستیم، اما کسب و کارهایی مانند شرط بندی یا وام های یک روزه، تقریبا شانسی برای موفقیت با سئو کلاه سفید ندارند. شاید شما با استفاده از سئو کلاه سفید به رتبه های خوبی در این نوع کسب و کارها دست یابید، اما رقبای شما در چنین شرایطی سعی می کنند تا با استفاده از روش های سئو کلاه سیاه، شما را به پایین بکشند. همچنین می توانید اطلاعاتی را هم در زمینه سئو کلاه خاکستری داشته باشید.

اما اگر در یک کسب و کار قانونی فعالیت می کنید (ما معتقدیم که اغلب خوانندگان ما در چنین کسب و کارهایی فعال هستند)، شانس زیادی برای پیروزی بدون استفاده از سئو کلاه سیاه دارید.

نحوه پیاده سازی ترفندهای سئو کلاه سفید

1. در اولویت قرار دادن نسخه موبایل

گوگل در حال حاضر توجه ویژه ای به نسخه موبایل وب سایت دارد. به عبارتی دیگر، صفحاتی که در دستگاه های موبایل به درستی نمایش داده نمی شوند، احتمالا رتبه خوبی نیز کسب نخواهند کرد. نحوه کار گوگل امروزه بدین گونه است که ابتدا نسخه موبایل صفحات را ایندکس کرده و رتبه بندی را بر این اساس انجام میدهد.

بنابراین اگر به عنوان مثال در سایت شما تبلیغات زیادی در نسخه موبایل نمایش داده شود، بهای آن را نیز خواهید پرداخت. اگر نسبت به موبایل فرندلی بودن وب سایت خود اطمینان ندارید، وارد اکانت گوگل سرچ کنسول وب سایت شده و بخش گزارش های Mobile آن را مشاهده کنید. گوگل در صورت مشاهده مشکلی در نسخه موبایل، آن را از این طریق به شما اطلاع خواهد داد و در نتیجه قادر به انجام اقدامات مناسب هستید.

2. ثبت کسب و کار در Google My Business

جستجوی موبایلی و محلی در عین مستقل بودن، وابستگی هایی نیز به هم دارند. طبق آمار 20% جستجوی های انجام شده در دستگاه های موبایل با هدف یافتن یک مکان انجام می شوند.

با توجه به پیشرفت گوگل در نمایش نتایج محلی، ثبت دقیق اطلاعات وب سایت در Google My Business امری ضروریست. در حال حاضر بیش از نیمی از کسب و کارهای آنلاین، اطلاعات خود را در این پلتفرم ثبت کرده اند.

3. تمرکز بر روی تجربه کاربری

گوگل همواره وبمسترها را تشویق کرده است که توجه ویژه ای به موضوع تجربه کاربری کنند. همزمان با هوشمندتر شدن الگوریتم ها، وب سایت هایی که این کار را با دقت بیشتری انجام دهند، شانس بیشتری برای کسب نتایج بهتر دارند. تجربه کاربری مثبت چیزی فراتر از کدنویسی صحیح است.

طبق مطالعات انجام شده توسط مجله Oxford، هدف از طراحی UX در کسب و کار، افزایش رضایت مشتریان، وفاداری و همینطور اشتیاقیست که آنها از تعامل با یک صفحه دارند. هدف بایستی در ابتدا شناسایی نیاز کاربران و سپس طراحی اصولی باشد که موجب راحتی کار با وب سایت و ایجاد یک حس رضایت در کاربران می شود.

اعمال راهکارهای دستیابی به تجربه کاربری خوب آسان است. مقالات و توصیه های زیادی در این حوزه در وب منتشر شده اند. آنچه که موجب تمایز بین حرفه ای ها و آماتور ها می گردد، تست A/B است. هر کدام از ما تعصب خاصی بر روی تاثیر گذار بودن المان های صفحه داریم. با انجام یک سری از تست ها می توان به این آگاهی رید که کدام یک از اجزا مناسب بوده و کدام یک مورد علاقه کاربر نیست.

4. جستجوی کلمات کلیدی

جستجوی کلمات کلیدی هنوز داری اهمیت زیادیست. ابزارهای خوبی در این حوزه مانند Moz و ahref وجود دارند. با این حال روش استفاده از کلمات کلیدی به دست آمده از این ابزارها با توجه به ظهور RankBrain تغییراتی کرده است.

RankBrain یک سیستم یادگیری ماشینیست. این سیستم به گوگل کمک می کند تا به جای توجه به داده های متا، خود دست به کار شده و مفهوم محتوا را درک کند.

ابزارهای نسل جدید جستجوی کلمات کلیدی با آگاهی از این ماجرا، کلمات کلیدی را در قالب دسته هایی عرضه می کنند. دسته هایی که هدف کاربران از جستجوی آنها تقریبا یک چیز ثابت است. با تجهیز شدن به این اطلاعات، کاربران می توانند محتوایی را تولید کنند که به مجموعه ای از کلمات کلیدی پاسخ مناسبی می دهد. دقت داشته باشید که در استفاده از این کلمات کلیدی هوشمندانه عمل کرده و هیچگاه اغوا به استفاده بی رویه از تک تک کلمات کلیدی نشوید.

5. برنامه بازاریابی محتوای بهتر نسبت به رقبا

طبق مطالعه انجام شده توسط Content Marketing Institute در سال 2015 تنها 37% پاسخ دهندگان عقیده داشتند که بازاریابی محتوای آنها موثر واقع شده است. از آنجا که محتوا یکی از دو فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل محسوب می شود، در نتیجه بایستی آن را به شکل درستی انجام رساند.

همه درباره تولید محتوای ارزشمند صحبت می کنند، اما در واقع این عبارت به چه معناست؟ منظور ایجاد محتوایی مفید، یافتن مخاطبین درست و سپس رسیدن به آن کاربران است. این پروسه کار سختی نیست. تنها نیاز است که با مشتریان خود یکدل شوید.

کلمات کلیدی پرسشی را همیشه به یاد داشته باشید. امروزه کاربران بیشتری در موتورهای جستجو به طرح پرسش های خود می پردازند و توجه به آنها می تواند نتایج خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.

6. استفاده از اسکیما برای رسیدن به صدر نتایج

در سال 2014 وب سایت Searchmetrics در طی گزارشی اعلام کرد که یک سوم نتایج جستجو حاوی ریچ اسنیپت های تولید شده توسط اسکیما مارک آپ ها هستند، در حالی که تنها 0.3% وب سایت های دنیا از این ابزار استفاده می کنند. حدس ما اینست که این عدد در طی سال های گذشته بیشتر شده، اما هنوز فرصت های زیادی برای استفاده از اسکیما در صفحات وب وجود دارد.

اسکیما مارک آپ ها تکه کدهایی هستند که در قالب HTML به صفحات سایت اضافه می شوند. این تگ های توصیف پیشرفته تری را ارائه داده که در نتایج جستجو نیز بعضا به شکل ریچ اسنیپت ظاهر می شوند. اسکیماها در فرمت های رایجی مانند Organization، Event، Music، People، Product، Recipe، Review، Rating و Video استفاده می شوند.

مهمترین امتیازات استفاده از اسکیما ها عبارتند از:

  • ریچ اسنیپت هایی که موجب نمایش بهتر نتایج جستجو و کمک به کاربران می شوند.
  • اسکیما موجب درک آسان تر محتوا برای موتورهای جستجو می شود.
  • میکرودیتاها موجب افزایش کلیک کاربران بر روی سایت ها در نتایج جستجو می گردند.

7. لینک سازی

ممکن است روزی فرا برسد که لینک ها دارای اهمیت کمی در رتبه بندی شوند، اما آن روز هنوز فرا نرسیده است. اگر شما یکی از دو فاکتور مهم رتبه بندی را نادیده بگیرید، مطمئنا ضررهایی به خود خواهید رساند. نکته مهم این کار، ساخت لینک های صحیح است. لینک هایی که با وب سایت شما در ارتباط هستند. این گونه لینک ها برای سایت مفید هستند. با استفاده از خدمات سئو داخلی میتوانید لینک سازی داخلی سایت خود را انجام دهید.

راهکار پیشنهادی ما ایجاد یک منبع قوی از اطلاعات در حیطه کسب و کارتان است. این گونه منابع پتانسیل بالایی برای دریافت لینک دارند. به علاوه یک منبع قوی، اعتماد بیشتری از سوی کاربران دریافت می کند.

حرف آخر اینکه نیازی به مدیریت تمام فاکتورهای گوگل برای کسب رتبه بالا نیست. تنها با تمرکز بر روی این تکنیک ها می توانید ترافیک ارگانیک زیادی دریافت کنید.

بک لینک سئو کلاه سفید - کاردان سئو

بک‌‌لینک چیست

بک لینک یا لینک بازگشتی یکی از تکنیک‌های بسیار عالی و موردقبول گوگل است که اگر این بک لینک‌ها باکیفیت باشند نتایج بسیار عالی و ماندگاری برای وب‌سایت شما به همراه دارد اما این کلاه‌برداران که با وعده وعیدهای بک لینک‌های باکیفیت جیب شمارا خالی می‌کنند هیچ‌چیز جز پنالتی گوگل برای شما نمی‌خرند.

بهترین نوع بک‌‌لینک

بهترین نوع بک‌لینک، استفاده از سایت‌هایی است که شما می‌توانید در آن‌های حساب کاربری داشته باشید مثل اینستاگرام، ویرگول، ویکی‌پدیا و … که خود می‌توانید از آن وب‌سایت‌ها به سایت خود و یا صفحه موردنظر لینک بازگشتی بزنید. این به سئو شما نیز کمک می‌کند و چون این لینک‌ها می‌توانند برای مدت طولانی در آن صفحه‌ها قرار بگیرند وب‌سایت شما پنالتی نمی‌شود.
تا اینجا به سئو کلاه‌‌سیاه و سئو کلاه‌‌سفید در نتایج گوگل پرداختیم و قرار است پادکست‌‌های بیشتری در ارتباط با سئو بشنوید. با پادکست‌‌های کاردان سئو همراه باشید.

 

سخن پایانی

این مقاله در سایت کاردان سئو تهیه و تولید شده است. همچنین اگر پیشنهاداتی در جهت کیفیت و موضوعات مقالات داشته باشید می توانید خیلی راحت در بخش ارسال نظرات پیشنهادات خود را برای ارسال نمایید. همچنین اگر قصد دارید که به صورت تخصصی یادگیری سئو سایت را در برنامه داشته باشید این نوید را به شما می دهیم که برای درک بیشتر این مفهوم و آشنایی با استانداردها و تکنیک های حرفه ای سئو با ما در دوره آموزش سئو در اصفهان همراه باشید.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو