کاردان سئو

افزونه سئو - بک اند سئو

تفاوت افزونه رنک مث و یواست سئو کدام بهتر است؟

آخرین بروزرسانی: 10 شهریور 1402 @ 6:13 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

تفاوت افزونه سئو رنک مث و یواست سئو خیلی زیاد نیست اولی همین تفاوت های ریز، باعث محبوبیت یکی از آن ها شده است. ممکن است شما در حال حاضر سایتی داشته باشید که قصد دارید تکنیک های سئو را در آن اجرا کنید و یا محتواهای آن را سئو کنید، که می توانید با استفاده از خدمات سئو محتوا در سایت کاردان سئو این کار را برای شما انجام دهند در نتیجه برای انجام این کار شما به یک افزونه ی درست و حسابی نیاز دارید.

در حال حاضر دو افزونه برای خدمات سئو سایت وجود دارد که یکی از آن ها رنک مث و رقیب آن یواست سئو است. اما در ابتدا افزونه یواست سئو بود که بسیار محبوب و پرطرفدار در بین سئوکارها پر استفاده شده است که در همین سال های اخیر متخصصین افزونه رنک مث به فکر توسعه این افزونه افتادند که با گذشت زمان این افزونه رفع خطا شد و در سال 2021 به عنوان بهترین افزونه برای مدیریت فعالیت های از جمله چک چک لیست سئو داخلی که شامل فعالیت های مانند: نوشتن عنوان سئو، نوشتن متا دیسکریپشن، تعریف هدینگ های صفحات و همچنین ایجاد لینک داخلی بین صفحات سایت با انکرتکست های صحیح و اصولی.

تفاوت رنک مث و یواست سئو - بک اند سئودر فرآیند سئو سازی سایت، همین تفاوت های ساده، برای ما از ارزش بالای برخوردار است و می تواند فرآیند سئو را سهولت بخشد و تاثیر فعالیت های مان را در زمان متوجه شویم. در ادامه این مقاله ما به ویژگی های افزونه یواست سئو و رنک مث و همچنین مزایا و معایب یواست سئو و رنک مث خواهیم پرداخت تا ابهاماتی که برای شما به وجود آمده است در مورد استفاده از این دو افزونه را به صورت کامل و دقیق برای شما تشریح کنیم.

افزونه سئو چه تاثیری در سئو سایت به ما می کند؟

ابتدا من قصد دارم که یک نکته مهمی را در همین ابتدای مقاله برایتان توضیح دهم و این هم مربوط به طرز تفکر سئوکاران نسبت به انتخاب افزونه سئو است، که این افزونه سئو، به ما در جهت بهینه سازی سایتمان کمک سیاری می کند، اما باید این نکته هم دقت کرد که یک افزونه به تنهایی برای گرفتن رتبه 1 در نتایج گوگل، آن هم در حوزه های کاری که کلمات بسیار سختی وجود دارند و بهترین سئوکارن ایران در حال انجام سئو هستند، کافی نیست.

زیرا موارد زیادی برای بهینه سازی سایت ها وجود دارد که می تواند به تحقیق و ریسرچ صحیح کلمات کلیدی، محتوای با کیفیت و تحلیل سایت های رقبا نیاز داشته باشد که خب با یک افزونه سئو به تنهایی نمی توان سئو یک سایت را انجام داد ولی با این افزونه های سئو می توان مسیر سئو را در انجام عملیات هموارتر کرد تا در کوتاه ترین زمان بهترین نتیجه را گرفت

افزونه های سئو قاعدتآ یک سری وظایف دارند که در ادامه ذکر شده است:

  • امکان اجازه یا عدم خزش به ربات های گوگل در صفحات سایت
  • ایجاد سایت مپ (sitemap.xml) یا همان نقشه سایت
  • آنالیز کردن و تحلیل رقبای سایت شما
  • ریدایرکت ها یا همان مدیریت تغییر مسیر
  • تهیه داده های ساخت یافته

پیروی از این توصیه ها موجب سهولت در کار می شود به عبارتی؛ تولید محتوای با کیفیت، انجام سئو محتوا، اصول پیکربندی تنظیمات پلاگین ها و… بر عهده سئوکاران است. حال برای داشتن یک انتخاب درست و مقایسه بین این دو افزونه های سئو را، Yoast SEO و Rank math  به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم.

افزونه یواست سئو چیست؟

یکی از بهترین افزونه سئو سایت برای انجام سئو وردپرس، Yoast seo هست که در مخزن وردپرس آماری فوق العاده دارد که بیانگر این است که حدود 5 میلیون سایت این افزونه را بر روی سایت خود نصب و فعال کرده اند. این افزونه به شما در جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو گوگل بسیار کمک کننده هستند و از سال 2008 که این افزونه کار خود را شروع کرده، به میلیون ها سایت و کسب و کار کمک کرده مخصوصا در بین سئوکارهای ایرانی قبل از افزونه رنک مث این افزونه بسیار پر استفاده بوده است.

افزونه یواست سئو - بک اند سئو

توسعه دهندگان افزونه یواست سئو در تلاش هستند که رضایت بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو را به خود جلب کنند تا سئوکاران بیشتری این افزونه را نصب کنند و آمار نصب این افزونه بیشتر و بیشتر شود که برای گواه این موضوع از یک تیم کاملا اختصاصی شامل؛ توسعه دهنده (برنامه نویس)، کارشناسان سئو به صورت روزانه برای رفع باگ های این افزونه بی وقفه درتلاش هستند تا بهترین عملکرد را نسبت به سایر افزونه ها داشته باشد. در اصل این افزونه سئو برای صاحبان کسب و کار، وبلاگ نویسان ، تولیدکنندگان محتوا و متخصصان سئو به شدت کاربردی و قابل استفاده است.

ویژگی های افزونه سئو Yoast SEO

  1. قابلیت تجزیه و تحلیل سئو
  2. امکان آنالیز خوانایی و بهبود محتواهای متنی از لحاظ نگارش
  3. پیش نمایش برای دسکتاپ و موبایل
  4. امکان ایجاد breadcrumbs
  5. امکان مشخص کردن URL اصلی برای جلوگیری از محتواهای تکراری (Canonical)
  6. کلمات هم خانواده برای کلمات کلیدی
  7. امکان ایجاد لینک داخلی و خارجی

مزایای Yoast seo

  • این افزونه قابلیت دید سئو محتوای را به شما می دهد.
  • می توانید برای هر صفحه؛ عنوان سئو، توضیح متا و تنظیمات به را می توانید انجام دهید.
  • بهترین محیطی است که برای افراد تازه کار ایجاد می کند.

نکته مهم: افزونه yoast seo به اهمیت LSI ها اصلا توجهی نمی کند و در این ابزار وضعیت این نوع کلمات را نشان نمی دهد ولی بدانید که این عبارت ها در فرآیند سئو سایت بسیار تأثیرگذار هستند و ورودی زیادی را برای سایت به همراه دارد.

ویژگی های افزونه سئو Rank math

افزونه سئو رنک مث - بک اند سئو

یکی دیگر از افزونه های مناسب و پرکاربردی برای سئو سازی سایت، افزونه رنک مث است. توسعه دهندگان این افزونه بر این باور هستند که افزونه رنک مث پرو rank math یک ابزار همه کاره هست که برای سئو سایت های وردپرسی به خوبی کارایی دارد.

ویژگی های پلاگین RankMath

  • راه اندازی آسان به صورت ویزارد
  • رابط کاربری تمیز و ساده
  • کد بهینه سازی شده سریع
  • پشتیبانی عالی
  • ویرایش سریع و ساده عنوان و توضیحات مطالب
  • امکان درون ریزی

جمع بندی در مورد افزونه سئو

در این مقاله سعی کردیم تا به شکلی کامل و جامع فرق بین افزونه سئو رنک مث و یواست سئو پرداخته باشیم، و اکنون با خواندن این مقاله ما مطمئن هستیم که نسبت به قبل از این دو افزونه سئو آگاه تر شده باشید و اطلاعات کامل تری را نسبت به این موضوع داشته اید. به طور کلی آموزش و یادگیری باعث می شود که در همۀ مراحل زندگی، نسبت به رقبای خود یک گام جلوتر باشید و حتی به موفقیت های بزرگتری هم دست پیدا کنید، در نتیجه باید روی آموزش دیدن و افزایش تخصص خود تمرکز کنید و در کنار بیزینس خود به موضوع آموزش هم توجه ویژه ای داشته باشید.

سخن پایانی

این مقاله در سایت کاردان سئو تهیه و تولید شده است. همچنین اگر پیشنهاداتی در جهت کیفیت و موضوعات مقالات داشته باشید می توانید خیلی راحت در بخش ارسال نظرات پیشنهادات خود را برای ارسال نمایید. همچنین اگر قصد دارید که به صورت تخصصی یادگیری سئو سایت را در برنامه داشته باشید این نوید را به شما می دهیم که برای درک بیشتر این مفهوم و آشنایی با استانداردها و تکنیک های حرفه ای سئو با ما در آموزش سئو اصفهان همراه باشید.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو