کاردان سئو

الگوریتم رنک برین - بک اند سئو

الگوریتم رنک برین چیست؟ Rank Brain [چه تاثیری در نتایج دارد]

آخرین بروزرسانی: 14 اسفند 1402 @ 3:40 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

کاردان سئو در این مقاله یکی از مهم ترین و موثرترین فاکتور الگوریتم های گوگل، الگوریتم رنک برین یا RankBrain است در نتیجه اگر قرار باشد که جزء فاکتورهای مهم گوگل برای رتبه دهی نام ببریم می توانیم این الگوریتم را به عنوان یکی از اصلی ترین فاکتورها بدانیم. این الگوریتم بر پایه ی  تکنولوژی هوش مصنوعی ایجاد شده و از سیستم یادگیری ماشین بهره گیری می کند این سیستم به شکلی طراحی شده که می تواند به صورت خودکار یاد بگیرد و توسعه یابد اما این روند با گذشت زمان اتفاق می افتد. با توجه به اینکه الگوریتم رنک برین طراحی شد کاربران و همچنین ما سئوکاران متوجه نزدیک شدن جستجوی خود به نتایج صفحه گوگل شدیم.

در نتیجه الگوهای این الگوریتم توانسته بودند که علایق کاربران را درک کنند و بهترین نتیجه را طبق جست و جوی کاربران نشان می دهد. این الگوریتم آنقدری باهوش است که می تواند تک به تک جستجو های کاربران را آنالیز کند اگر خیلی کنجکاو شدید که در مورد این الگوریتم بیشتر بدانید ادامه این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید. همچنین برای اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مهم ترین الگوریتم گوگل را مطالعه فرمایید.

الگوریتم رنک برین چیست - بک اند سئو

الگوریتم رنک برین گوگل چیست؟

الگوریتم رنک برین، یکی از مهم ترین پارامترهای اصلی گوگل، برای رتبه بندی است. که قبل از وجود این الگوریتم، معیار گوگل برای رتبه دهی وجود کلمه کلیدی هدف در صفحه بود که این کار با تکرار بیش از حد در قسمت های مختلف محتوا و صفحه از سایت به گوگل سیگنال صادر می کرد که این صفحه با ارزش است و باید حتما رتبه بگیرد. اما ادامه این روند باعث شد که محتوای بی کیفیت و نامرتبط برای کاربران تولید شود و همچنین با خرید ورودی گوگل هم رتبه می گرفتند.

همین امر باعث شد که رضایت و اعتماد کاربران به چنین روندی کاهش یابد و گوگل مجبور به طراحی الگوریتمی بنام الگوریتم رنک برین شد. این الگوریتم، بر پایه ی فناوری هوش مصنوعی است که با استفاده از سیستم یادگیری ماشین توانسته خود را بهبود دهد. مانند یک فرزند، هر روز در حال یادگیری و درک بالا و عمیق از عملکرد کاربران و محتوا های تولید شده است.

علت طراحی الگوریتم رنک برین توسط گوگل چه بود؟

قبل از الگوریتم رنک برین، گوگل از الگوریتم های ریاضی در سیستم رتبه‌دهی استفاده می‌کرد. اما چون این الگوریتم‌ها براساس ریاضیات طراحی شده بودند، مفاهیم را درک نمی کردند و معمولاً نتایج ثابتی را نشان می‌داند؛ فارغ از اینکه محتوا آپدیت و بروزرسانی می‌شد یا نه. در کنار این موضوع، محتواهای بی‌ارزش، تکراری و پر از کلمات کلیدی نیز هر روز در حال افزایش بودند.

در نتیجه گوگل تصمیم گرفت تا الگوریتم رنگ‌برین خود را طراحی کند. به این ترتیب فقط محتواهایی که برای کاربران مفید و کاربردی هستند و ارزش رتبه گرفتن دارند، به کاربران نمایش داده می‌شوند و رتبه بهتری می‌گیرند.

خدمات سئو وردپرس در الگوریتم رنک برین کاردان سئو

خدمات سئو وردپرس توسط کاردان سئو جزو یکی از خدمات پر بازدید و در خواست کننده های زیاد است چرا که این خدمت توانسته اثبات کند که اکثر سایت های وردپرسی امروزه نیاز به خدمات سئو وردپرس دارند تا بتوانند در گوگل توسط الگوریتم رنک برین شناسایی های خود را روی سایت ها انجام دهند تا نزدیک ترین هدف را برای کاربران در نتایج گوگل به نمایش بگذارد.

فاکتورهای مهم الگوریتم رنک برین برای بررسی چیست؟

براساس اظهار رسمی گوگل، الگوریتم رنک‌برین وظیفه پاسخ‌دهی به %15 از کل جستجوهای کاربران را بر عهده دارد و از مهم‌ترین سیگنال‌های تعیین‌کننده رتبه‌بندی سایت‌ه به شما می‌رود. در حال حاضر الگوریتم رنک‌برین گوگل سومین عامل تاثیرگذار در تعیین نتایج و پاسخ به درخواست جستجوی کاربران و رتبه‌بندی سایت‌ها است. این الگوریتم برای درک نیاز کاربران و نمایش بهترین نتایج به آن‌ها، به دو مورد مهم توجه می‌کند

  • تشخیص مفهوم کلیدی براساس عبارت یا کلمه کلیدی جستجو شده

هوش مصنوعی الگوریتم رنک‌برین به کلمات موجود در جستجوی کاربر دقت کرده و آن را درک و تفسیر معنایی می‌کند. سپس با بررسی تاریخچه سرچ کاربر، علایق قبلی او، سایت‌هایی که در گذشته بازدید داشته، منطقه جغرافیایی کاربر و نکاتی از این قبیل و با در نظر گرفتن سایر عوامل، به رتبه‌بندی نتایج جستجو برای نمایش در صفحه اول گوگل می‌پردازد، تا نتایج مناسبی را در اختیار او قرار دهد.

  • بررسی رفتار کاربران پس از نمایش نتایج جستجو

زمانی‌که جستجویی در گوگل انجام می‌شود، الگوریتم رنک‌برین شروع به بررسی رفتار کاربران و رتبه صفحات می‌کند. در طی این روند بررسی، کلمه کلیدی یا عبارت سرچ شده، مشخصات کاربر و نتایج نمایش داده شده به او توسط گوگل ذخیره می‌شود، وبسایت‌هایی که کاربر از آن‌ها بازدید کرده، انتخاب می‌شوند و مدت زمان حضور کاربر در هر کدام از صفحات بررسی می‌شود.

با در نظر گرفتن همه این فاکتورها، نهایتا میزان رضایت کاربر از این صفحات سنجیده می‌شود. در واقع رفتار کاربر در صفحه نتایج گوگل، به این الگوریتم کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به مفهوم مورد نظر کاربر پیدا کند و رتبه‌بندی نتایج را بر همین اساس تعیین نماید.

الگوریتم رنک برین چه اطلاعاتی را آنالیز می کند؟

الگوریتم رنک‌برین اطلاعات مختلفی را در مورد رفتار کاربران بررسی و آنالیز می‌کند، که در این بخش از مطلب می‌خواهیم برخی از این فاکتورهای مهم را به شما معرفی کنیم:

  • توجه به مفهوم کلیدی و ارائه بهترین پاسخ به کاربران
  • بررسی فاکتورهای تاثیرگذار در رضایت کاربران پیش از ورود به صفحه
  • بررسی میزان رضایت کاربران هنگام جستجو
  • بررسی عبارات یا انکرتکست‌های استفاده شده برای لینک‌سازی‌ها
  • رعایت استانداردهای نگارشی و اصول ساده‌نویسی
  • آنالیز رضایت کاربران از محتوای صفحه به صورت دوره‌ای

سخن پایانی

خب با خواندن این مقاله متوجه شدیم که دیگر زمان استفاده از تکرار کلمات کلیدی و تولید محتوای بی کیفیت به پایان رسیده و اکنون معیار سنجش گوگل برای رتبه دهی، فقط و فقط رضایت کاربران و به نتیجه رسیدن جستجو هایشان است. هدف اصلی الگوریتم رنک برین، نمایش جستجو دقیق و متمرکز  و بررسی رفتار کاربران است حال محاسبه این الگوریتم برای این بررسی این پارامترها؛ نرخ بازگشت سایت، زمان ماندن کاربر در سایت، تعداد نرخ کلیک و … می باشد.

در نتیجه براینکه بتوانید بهترین نتیجه را کسب کنید تنها کافیست که یک محتوای با ارزش و قابل فهم و به زبان ساده کار راه بنداز تولید و منتشر کنید همین اقدام باعث حضور کاربران در سایت و رفتارشان با محتوای سایت شما نزدیک تر می شود و در آخر این عملکرد از نظر الگوریتم رنک برین شایسته بوده و به محتوای شما رتبه قابل توجهی می دهد.

البته این الگوریتم از سال 2015 تا اکنون در دست آزمون و خطاست و همچنان در حال تکامل و توسعه می باشد تا درآینده بهترین عملکرد و نتایج درست و بهینه ای را به کاربران نمایش دهد. امیدوارم که این مقاله توانسته باشد شما را اندکی به عملکرد الگوریتم رنک برین نزدیک تر کرده باشد.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو