کاردان سئو

تحقیق کلمات کلیدی - بک اند سئو

آموزش تحقیق کلمات کلیدی 0 تا 100 به صورت عملی

آخرین بروزرسانی: 9 مهر 1402 @ 9:05 بعد از ظهر
فهرست محتوا
0
(0)

یکی از مهم ترین بخش در حوزه آموزش سئو، تحقیق کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی یا keyword research اصول اولیه سئو سایت است که باید قبل از هر اقدامی برای پروژه های موجود ابتدا باید برای آن حوزه کیوورد ریسرچ انجام دهیم. حال اگر این کار به درستی انجام شود یک گام بزرگی از پیش روی تان برداشته شده است و در نهایت پروژه با موفقیت به اتمام خواهد رسید و کارفرما از نتیجه گرفتن کار دوست دارد که با سئوکار آن پروژه کار کند.🙂

باتوجه به اینکه سایت کاردان سئو یک مقاله مرجع آموزشی به نام سئو چیست تهیه کرده برای شما دوستانی که عشق به یادگیری دارید.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق کلمات کلیدی به مجموعه فرآیندی گفته می شود که ما طی پروژه به جستجوی کلمات و عبارات طولانی می پردازیم که باید چند ویژگی مهم داشته باشند تا برای سایت آورده داشته باشد.

  • سرچ مناسبی داشته باشد.
  • پرسونای مخاطب را در نظر داشته باشد.
  • با استفاده از کلمات یا عبارات بتوانیم بفروشیم.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به صورت عملی

در این قسمت جذاب که خیلی از سئوکاران با این ابزارها کیورد ریسرچ انجام می دهند و بسیار جذاب هم هست می خواهیم آشنا شویم. تحقیق کلمات کلیدی با ابزارهای زیادی صورت می گیرد که ممکن است هم رایگان باشند و هم غیر رایگان. البته اکثر این ابزارها رایگان هستند یا اگر هم پولی باشند، بخشی رایگان با محدودیت های بیشتر در اختیار ما قرار می دهند.

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

اولین و جذاب ترین ابزاری که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، google search console است. گوگل سرچ کنسول که قبلا با نام وبمستر تولز فعالیت می کرد، یک ابزار منتشر شده از سمت گوگل بوده که برای وبمستران و سئوکاران بسیار کاربرد بالای دارد. با این ابزار مفید و کاربردی می توان فهمید که سایت ما در چه کلماتی رتبه دارد و جایگاه آن کجاست و همچنین میزان نرخ کلیک و دیده شدن در نتایج گوگل را می توان دید.

یکی از ویژگی های بسیار عالی ابزار سرچ کنسول گوگل این است که میزان سرچ تقریبا دقیق عبارت های مختلف را به شما می دهد. چون سرچ کنسول از خود گوگل است و خب آمارهای که به ما میدهد بسیار نزدیک و واقعیت است و ما با استفاده از این آمار و ارقام می توانیم بهترین تصمیم را برای آینده محتوای صفحات سایت بگیریم.

ساجست های گوگل (Google Suggestion)

ساجست های گوگل پیشنهاداتی است که به هنگام جستجوی یک کلمه یا عبارت به ما نمایش می دهد مثلا ما سرچ می کنیم آموزش تحقیق کلمات کلیدی و با ساجست های زیر مواجه می شویم:

تحقیق کلمات کلیدی

نکته مهم: این است که گوگل کلمات و عباراتی را به ما پیشنهاد می دهد که کاربران قبلا جست و جو کرده اند. پس کلمات پرسرچ و خوبی هستند.

کلمات کلیدی مرتبط - بک اند سئو

قیمت گذاری در تحقیق کلمات کلیدی

در واقع قیمت گذاری سئو با تحقیق کلمات کلیدی آغاز می شود و باید در این مرحله دقت بالای داشته باشید به خاطر اینکه بعضی از سئوکاران، برای پروژه گرفتن، قیمت کم می دهند و در نیمه راه گیر می کنند. چون بودجه ای که درقرارد ذکر شده نسبت به سختی کلمات کلیدی کافی نیست و دچار افت رتبه و همچنین دیگر قادر به انجام برنامه لینکسازی نیستند.

قیمت گذاری در کیورد ریسرچ با سختی کلمه کلیدی صورت می گیرد. باید این را بررسی کنید که هر کلمه چقدر سخت است. اگر کلمه ای آسان باشد، می توان کم تر قیمت داد و اگر کلمه ای سخت تر باشد باید قیمت بیشتری ارائه دهید. قیمتی که اعلام می کنید باید شامل هزینه های سئو و سود خود شما باشد.

سختی کلمه کلیدی بر اساس مواردی همچون:

  • اصلی بودن مانند: مشاوره سئو
  • لانگ تیل بودن مانند: خرید ورودی گوگل
  • میزان سرچ کلمات به صورت ماهانه
  • هزینه های اصلی مانند بک لینک و محتوا و رپورتاژ و این جور هزینه ها تعیین می شود.

توجه کنید! هر چه کلمه ای سخت تر و پرهزینه تر باشد، باید قیمت بیشتری بدهید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردم تا شما را با 0 تا 100 تحقیق کلمات کلیدی آشنا کنم. در نظر داشته باشید که موضوع کیورد ریسرچ بسیار مهم است و در واقع تمام زحماتی که می کشید، وقت و انرژی که می گذارید، پولی که برای سئو خرج می کنید، همه و همه به دلیل کلماتی است که انتخاب می کنید. کاردان سئو تجربه خودش این است که اگر زمان و انرژی زیادی برای بحث تحقیق کلمات کلیدی گذاشته شود در آینده بهترین نتیجه را با کمترین هزینه می توانید داشته باشید.

این مقاله در سایت کاردان سئو تهیه و تولید شده است. همچنین اگر پیشنهاداتی در جهت کیفیت و موضوعات مقالات داشته باشید می توانید خیلی راحت در بخش ارسال نظرات پیشنهادات خود را برای ارسال نمایید. همچنین اگر قصد دارید که به صورت تخصصی یادگیری سئو سایت را در برنامه داشته باشید این نوید را به شما می دهیم که برای درک بیشتر این مفهوم و آشنایی با استانداردها و تکنیک های حرفه ای سئو با ما در دوره آموزش سئو در اصفهان همراه باشید.

چقدر مطلب براتون مفید بوده؟

با ستاره به ما امتیاز بدید.

بیشترین امتیاز 0 / 5. تعداد نظرات: 0

بدون هیچ امتیازی البته شما الان امتیاز میدی! میدونم.

پیمان تنگستانی
پیمان تنگستانی
هزاران کلیدواژه در گوگل جستجو کردم تا یاد بگیرم و این جستجو ها همچنان ادامه دارد...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات کاردان سئو